×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

نقاشی که روضه‌خوان عاشوراست+تصاویر حسن روح‌الامین می‌گوید: لحظه‌هایی که برای عاشورا نقاشی می‌کشم، مانند لحظه‌هایی است که یک فرد به مجلس روضه می‌رود


یکشنبه 9 آذر 1393 5:42:05 PM 

اخبار گوهردشت


به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «حسن روح‌الامین» را با نقاشی‌های عاشورایی‌اش می‌شناسیم، نقاشی‌هایی که هر بیننده اهل دلی را از این روزگار جدا کرده و او را به سرزمین کربلا می‌‌برد.
وداع حضرت علی اکبر با اهل بیت در روز عاشورا
روح‌الامین، متولد مهر ماه سال 1364 در جنوب تهران است؛ او مقطع متوسطه را در هنرستان هنرهای زیبای پیچ شمیران پشت سر گذاشت و با علاقه‌ای که به رشته نقاشی داشت، وارد دانشگاه شاهد شد.
وی درباره موضوع آثارش می‌گوید: به نظر من هر هنرمند با توجه به علاقمندی به موضوع خاصی دارد، آثارش را خلق می‌کند. من در خانواده‌ای مذهبی سنتی رشد کردم و از کودکی موضوع نقاشی‌هایم درباره عاشورا بوده است و همیشه به سمت این موضوع رفتم. از سال 88 تا امروز هم به مجموعه عاشورا پرداخته‌ام.
حضرت ابوالفضل علیه‌السلام در علقمه
وی ادامه می‌دهد: احساسات من به عاشورا از زمان کودکی تا کنون همان است و تغییر نکرده، همیشه هم دوست داشتم که وقایع عاشورا را به نحو احسن، با زبان نقاشی بیان کنم. خدا را شکر قدرت بیان من برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا بیشتر شده است.   
عاشورا برای روح‌الامین آن قدر مهم است که درباره این واقعه بیان می‌دارد: هیچ موضوعی برای من مهمتر از عاشورا نیست؛ حتی پدر و مادرم و زندگی‌ام. این همان مصداق فریضه‌ای از زیارت عاشوراست که می‌خوانیم».

 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید