×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

گزارش گاردین از گروه C: نمایش ایران، حریفان را ترسانده است


سه شنبه 23 دی 1393 1:04:41 PM 

اخبار گوهردشت


 ین جمله آغاز گزارش گاردین از گروه C جام ملت‌های آسیا است. در این گزارش آمده است: احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی هر کدام یک گل با شوت‌های روی پا به ثمر رساندند تا ایران مقابل بحرین بتواند با نتیجه دو بر صفر در ملبورن به پیروزی برسد.

حاج صفی که بازیکن انعطاف پذیری است و می‌تواند در پُست‌های زیادی بازی کند، شوت زیبای روی پایی را از خارج محوطه جریمه به سمت دروازه حریف در وقت های تلف شده نیمه نخست زد، که به تور دروازه چسبید. شجاعی هم در دقیقه 71 شوت رو پایی را زد اما این شوت به خوبی شوتی که حاج صفی زد نبود. در هر حال این دو شوت پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل را در ورزشگاه ملبورن قطعی کردند.

بحرین در رنکینگ فیفا در رده 122 است. بازیکنان این تیم توسط بازی‌سازان ایرانی کنترل شده بودند. آنها خیلی تلاش کردند و شانس گلزنی هم توسط سید شوبار در نیمه نخست برایشان فراهم شد اما پس از باخت، حسرت ضربه سر وی را که از بالای دروازه به بیرون زد را خوردند.

گل حاج صفی ممکن است تا فینال این رقابت‌ها در بین برترین گل‌ها قرار بگیرد. کرنری که روی دروازه فرستاده شد دفع شد تا حاج صفی توپ ریباندی را کنترل کرده و با پای راست به گوشه راست بالای دروازه حریف بزند تا فریاد 17 هزار ایرانی حاضر در ورزشگاه را شاهد باشیم.

شجاعی اما خوش شانس‌تر بود. توپ ارسالی از روی کرنر را با پای راست و با شوتی آرام و زمینی به سمت دروازه زد اما همین شوت کافی بود تا سید محمد عباس، دروازه‌بان بحرین مغلوب شود.

هر دو تیم شانس‌های خودشان را روی دروازه حریف داشتند و به نظر می‌رسید بازی در نتیجه بدون گل، قفل شده است تا اینکه حاج صفی با آن شوت فوق‌العاده‌اش قفل بازی را گشود. شوبار در دقیقه 16 و بدون آنکه مدافعان ایران از او محافظت کنند، وارد محوطه جریمه ایران شد اما او ضربه سرش را که روی سانتر عالی سامی الحسینی بود به بیرون بزند. شانس دیگری هم در دقیقه هشت توسط جیس اوکوونوان، مهاجم بحرین که متولد نیجریه است به وجود آمد. توپی توسط بازیکنان ایران دفع شده بود که مهاجم بحرین با وجود فرصت گلزنی خوبی که برایش فراهم شده بود، شوت بدی را به سمت دروازه زد و توپ با اختلاف از کنار تیر سمت چپ دروازه به بیرون رفت.

ایران که بهترین تیم رنکینگ فیفا در این تورنمنت است، می‌توانست درست چهار دقیقه بعد از آنکه توسط شوبار توپ را به گل بدل نکرد، بحرینی‌ها را به شدت تنبیه کند. شجاعی توپی را برای اشکان دژاگه که در محوطه جریمه بحرین بود ارسال کرد. او با دروازه بان تک به تک شد و آنقدر برای زدن ضربه‌اش معطل کرد که در نهایت شوت وی به بدن دروازه بان بحرین برخورد کرد و بازگشت.

دفاع سازمان‌یافته بحرین توانسته بود خطر مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران را خنثی کند اما با توجه به حمله‌های ایران، یک ضربه آزاد که خطایی به روی دژاگه بود را در دقیقه 39 به ایرانی‌ها داد. کاپیتان جواد نکونام هم توپ را با فاصله زیادی به خارج از چهارچوب دروازه زد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بارها از دوران آماده‌سازی بد تیمش شکایت کرده و آن را بدترین آماده‌سازی بین تمامی تیم های حاضر در این تورنمنت خوانده بود اما شیوه ای که ایرانی‌ها به وسیله آن بازی مقابل بحرین را به کنترل خود درآورده بود، بدون شک تیم‌های ملی قطر و امارات، حریفان بعدی ایران در گروه سوم جام ملت‌های آسیا را ترسانده است.

تیم ملی امارات متحده عربی از اشتباه‌های دروازه بان قطر، قاسم برهان، بیشترین استفاده را برد و موفق شد با نتیجه چهار بر یک این تیم را شکست دهد. این دروازه‌بان با تجربه، روی دو گل از چهار گلی که دریافت کرد مقصر بود و می‌توانست در دریافت گل سوم هم عملکرد بهتری داشته باشد تا در نهایت، امارات با شایستگی توانست سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند.

احمد خلیل، مهاجم امارات دو گل زد و علی احمد مبخوت هم دو بار دیگر دروازه قطر را باز کرد تا بتوانند گلی که خلفان ابراهیم برای قطر زده بود را از بین برده و پیروزی را برای تیمشان به ارمغان بیاورند. در واقع این دیدار، رویارویی دو تن از بهترین بازی‌سازان آسیا هم بود اما هر دوی آنها ناامید کننده ظاهر شدند. عمر عبدالرحمان در ترکیب امارات نمایش خوبی نداشت و خلفان هم در دقیقه 30 و پس از آنکه از جریان بازی محو شده بود، تعویض شد.

خلفان، بازیکن سال آسیا در 2006، در دقیقه 23 کلاس بازی خود را با زدن گل چیپ به امارات نشان داد. دروازه‌بان امارات برای دفع توپ محمد منتری به بیرون از دروازه آمده بود تا خلفان او را مغلوب کند. گلی که زده شد، در واقع عکس روند بازی بود. آنها بلافاصله بعد از آن گل می‌توانستند گل دوم را هم بزنند. خلفان مدافع کناری امارات را دریبل زد اما شوت سنگین وی به بیرون رفت.

این مدافع قطر آنقدر بد عمل کرد تا به اماراتی‌ها اجازه دهد گل مساوی را بزنند. آنها شانس‌های زیادی روی دروازه امارات را از دست دادند و در نهایت هم گل مساوی را دریافت کردند. مهاجم امارات پس از آنکه ضربه سر وی توسط ابراهیم ماجد از روی خط دروازه برگشت داده شد، توپ برگشتی را وارد دروازه حریف کرد. او بعد از گذشت هفت دقیقه از نیمه دوم، ضربه آزادی که پشت محوطه جریمه قطر به دست آمده بود را به خوبی وارد دروازه حریف کرد. قاسم که متولد سنگال است، با اینکه بازیکنان زیادی را در دیوار دفاعی قرار داده بود، می توانست روی توپ تاثیر بگذارد اما موفق به انجام این کار نشد.

قاسم پس از آنکه قطر در رقابت‌های جام خلیج فارس عنوان قهرمانی را کسب کرد، عنوان بهترین دروازه‌بان تورنمنت را از آن خود کرد. او در دریافت گل سوم که چهار دقیقه بعد اتفاق افتاد باید توپ خمیس اسماعیل که در ضربه ایستگاهی به سمت دروازه‌اش زده شده بود و در مسیرش به بازیکنانی برخورد کرده و ضرب توپ گرفته شده بود را مهار می‌کرد اما تعلل او، علی مبخوت را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او برای امارات گلزنی کند. مبخوت در حالی که چند دقیقه به پایان بازی مانده بود، گل دوم خودش را زد و بار دیگر قاسم را مغلوب کرد.

امارات در دیدار بعدی و در کانبرا مقابل بحرین قرار می گیرد. قطر هم در سیدنی با ایران دیدار خواهد کرد. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید