×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

معینی: قهرمانی آسیا دور از انتظار نیست/ گل آزمون مثل مسی بود


یکشنبه 28 دی 1393 12:41:52 PM 

اخبار گوهردشت


 مسعود معینی درباره ارزیابی‌اش از تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم ملی ایران تدارکات خوبی برای این رقابت‌ها نداشته است اما فکر می‌کنم به اهدافش تا حد زیادی رسیده است. ماندن کی‌روش در تیم ملی تاثیر بسیار زیادی روی بازیکنان گذاشته و او توانسته مسائل بیرون مستطیل سبز را به خوبی مدیریت کند چیزی که در فوتبال امروز جهان بسیار موثر است. کنترل عوامل بیرونی روی تمرکز بازیکنان اثرگذار است و در نتیجه‌گیری تیم هم موثر خواهد بود.

او افزود: در جام ملت‌ها ما در دفاع تیمی موفق‌تر از حمله کار کردیم و 6 امتیاز کسب کرده‌ایم که متاسفانه با وجود شایستگی برای زدن گل‌های بیشتر، در این زمینه موفق نبوده‌ایم. اولویت اصلی ما باید صعود از گروه باشد که این اتفاق خوشبختانه رخ داده و دوم سرگروه بودن که امیدواریم این مسئله هم رخ دهد.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه صحبت‌هایش ضمن ترجیح رویارویی برابر ژاپن نسبت به رویارویی برابر عراق گفت: هرچند به ظاهر ژاپن قدرتمندتر از عراق است اما با نمایشی که عراق برابر ژاپن داشت و اینکه دیدیم که در نیمه دوم کاملا بر بازی سوار بود می‌توانیم بگوئیم که بازی برابر ژاپن یا عراق به هیچ وجه ساده نیست و حتی به اعتقاد من ما برابر ژاپن راحت‌تر می‌توانیم بازی کنیم. فوتبال تنها بازی‌ است که تکرارش غیر قابل پیش‌بینی است. شما 10 بار هم قبل از جام ملت‌ها با عراق بازی می‌کردید، در مصاف یازدهم باز هم نمی‌توانستید چیزی را پیش‌بینی کنید. پیش‌بینی فقط زمانی رخ می‌دهد که تفاوت میان دو تیم فاحش باشد.

وی افزود: خوشبختانه تیم ملی ایران در فاز دفاعی، وضعیت مناسبی دارد و ما شاهد کمترین میزان اشتباه در خط دفاعی هستیم. فوتبال ما معمولا از سانترها لطمه می‌خورد اما این مسئله حل شده و نفوذ حریفان به کناره دفاع ما خیلی سخت شده است. البته این را هم باید در نظر بگیریم که تیموریان و نکونام در حال حاضر مجبورند در میانه زمین بمانند و کار دفاعی را از همان جا شروع کنند. به همین دلیل در ساختار تهاجمی آن‌ها را نمی‌بینیم و آن‌ها برای جنگ اولیه آماده هستند.

پیشکسوت تیم ملی ایران اضافه کرد: اعتقاد دارم تیم ملی ایران تا الان به اهدافش رسیده و برای قهرمان شدن باید مرحله به مرحله فکر کند. کار ما برای قهرمانی در جام ملت‌ها سخت است اما دور از انتظار نیست. استرالیا، ژاپن و کره بهتر و ساده‌تر از ما بازی می‌کنند اما ما بازیکنانی مثل آزمون را داریم که از هوش تکنیکی‌شان می‌توانیم استفاده کنیم. گلی که سردار آزمون به قطر زد، مثل حرکات مسی بود و به نظرم تکنیکی‌ترین گل جام ملت‌های آسیا تا این لحظه به شمار می‌رود. در پایان این بخش از صحبت‌هایم می‌خواهم برای تیم ملی آرزوی موفقیت کنم. می‌دانم که موفقیت در جام ملت‌ها سخت است اما با توجه به همبستگی بین مردم و بازیکنان، امیدوارم خوشحالی بین مردم تا پایان مسابقه‌ها وجود داشته باشد و این همبستگی از بین نرود.

عضو هیات مدیره استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچنان به نظرش تیموریان با توجه به عملکرد درخشانش در جام ملت‌ها، دو پاس گل در بازی با بحرین، و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین مقابل قطر، دچار افت شده است بیان کرد: در فوتبال مدرن پاس گل از نقطه کرنر، پاس گل حساب نمی‌شود بلکه به نفوذ و حرکات بسیار فنی یک بازیکن برای ایجاد موقعیت گل این مطلب اطلاق می‌شود. من هنوز هم اعتقاد دارم که تیموریان نسبت به جام جهانی افت کرده و می‌بینیم که او چقدر با قبل از جام جهانی‌اش متفاوت است.

معینی در پایان و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرش راجع به اظهارات نظری جویباری که گفته بود باشگاه استقلال در نبود افشارزاده تعطیل شده، بیان کرد: هر کس در باشگاه استقلال باید به اندازه مسئولیتش صحبت کند. مسئولیت من در باشگاه مشخص است و البته می‌توانم درباره مسائل فنی هم صحبت کنم. آقای نظری جویباری معاون باشگاه هستند و البته باشگاه دارای 5 معاونت است. ایشان نمی‌تواند درباره روند باشگاه صحبت کند و مسئولیت او با توجه به سمتش جذب بازیکنان و مذاکره با آن‌ها با توجه به نظریات آقای قلعه‌نویی است. صحبت در این باره خارج از مسئولیت اوست و او باید در نظر داشته باشد که معاون اصلی مدیرعامل رییس هیات مدیره، آقای صاحب‌پناه است. ضمن اینکه افشارزاده اجازه دارد هر کسی را که می‌خواهد در زمان غیبتش جایگزین کند و این امر را به آقای توفیقی واگذار کرده است. آقای نظری جویباری جز در موارد لازم در جلسات هیات مدیره حضور ندارد و بهتر است در اظهارات شخصی احتیاط کند. این صحبت او اهانت به اعضای هیات مدیره و مجموعه باشگاه استقلال است. هر کسی که با حرف‌هایش مدیریت باشگاه استقلال را تضعیف کند کارش صحیح نیست. همان طور که وظایف آقای نظری جویباری مشخص است و آقای افشارزاده می‌توانستند وی را جانشین خودشان قرار دهند ولی این کار را نکردند.  

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید