×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

اینجا سکوت را رعایت کنید!


چهارشنبه 29 بهمن 1393 10:52:04 AM 

اخبار گوهردشت


 به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، این اجرا در قالب یک دونوازی برگزار شد و آرپینه ایسرایلییان با ساز پیانو این فلوت‌نواز مطرح را همراهی کرد.

سونات برای فلوت و پیانو اثر دونیتزتی، آهنگساز ایتالیایی اولین قطعه‌ای بود که در این کنسرت اجرا شد. دونیتزتی که از آهنگسازان پرکار دوره‌ی رومانتیک به شمار می‌آید، این سونات را در سال 1819 نوشته که متشکل از دو بخش آهسته و سریع است.

این قطعه شروع پرقدرتی برای اجرا محسوب می‌شد و قطعات متعددی که برای ساز فلوت خلق شده‌اند، با لحنی پرطراوت توسط این دوهنرمند نواخته شد.

قطعاتی که برای این کنسرت انتخاب شده بودند، سرشار از ریتم‌های چابک محسوب می‌شدند و فیروزه‌ نوایی هم با تکنیکی مثال زدنی این قطعات را اجرا می‌کرد.

آرپینه ایسرایلیان نیز نوازنده‌ای با تجربه و ماهر است که در این اجرا یک قطعه را به صورت تکنوازی اجرا کرد. تکنیک‌های او در اجرای این قطعه تحسین حاضران را در پی داشت و به صورت مداوم مورد تشویق قرار گرفت.

پس از اجرای چند قطعه صحبت کردن در سالن موجب گلایه‌گذاری فیروزه نوایی شد و او خطاب به حاضران گفت: لطفا سکوت را رعایت کنید و هنگام اجرا صحبت نکنید. صحبت کردن تمرکز مرا به هم می‌زند.

با تسلط یافتن سکوت بر فضای تالار رودکی، قطعه‌ای از آندره ژولیوت نواخته شد.

اجرای فیروزه نوایی و آرپینه ایسراییلیان یکی از کنسرت‌های با کیفیت سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر بود. از آن دسته اجراهایی که باعث می‌شود، پای مخاطب جدی به اجراهای جشنواره‌ی فجر باز شود.

فریماه قوام‌صدری و دکتر آذین موحد که هر دو از پیشکسوتان حوزه‌ی موسیقی هستند، به این اجرا آمده بودند.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید