×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

نسخه‌ی کامپیوتر فیفا ۲۳ پس از چند سال بالاخره هم‌سطح نسخه‌ی کنسولی می‌شود


چهارشنبه 5 مرداد 1401 1:52:35 PM 

اخبار گوهردشت


 

شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) در این مدت با انتقادات زیادی روبرو بود. این انتقادات بیشتر در زمینه کامپیوتر بودند. نسخه کامپیوتر فیفا به طور کلی از تکنولوژی‌های پیشرفته نسل ۹ بهره نمی‌برد. این در حالی است که برخی از کامپیوترها از کنسول‌های نسل ۹ خیلی قوی‌تر هستند. برای مثال تکنولوژی هایپرموشن (Hypemotion) در کامپیوتر و کنسول‌های نسل ۸ وجود نداشت. این تکنولوژی روی حرکت بازیکنان تأثیر زیادی داشت.

در سال ۲۰۲۰ شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرد که بازی فیفا ۲۱ از تکنولوژی‌های جدید روی کامپیوتر بهره نخواهد برد. به این دلیل که حداقل سیستم مورد نیاز برای این بازی کم باشد. با اینکار افراد بیشتری به این بازی دسترسی خواهند داشت. مشکل اصلی اینجاست که افراد زیادی هستند که کامپیوترهای قدرتمندی دارند و حال به ویژگی‌های جدید این بازی دسترسی نخواهند داشت.

مدیر مالی الکترونیک آرتز در مورد حداقل سیستم مورد نیاز این بازی گفت:

تیم سازنده با اینکار توانستند کاربران بیشتری را به سمت این بازی جذب کنند. ما برای اینکه انتخاب کنیم بازی روی چه پلتفرمی قرار بگیرد، به آمار کاربران نگاه می‌کنیم. اطلاعاتی که به دست آوردیم قدرت کاربران ما را در زمینه کامپیوتر به ما نشان داد. اگر ما از نهایت تکنولوژی روی کامپیوتر استفاده می‌کردیم افراد زیادی به آن دسترسی نداشتند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بازی را به شکل نسل قبل برای کامپیوتر عرضه کنیم.

حال شرایط فرق کرده است. امسال افراد بیشتری به کامپیوترها و سیستم‌های قدرتمند دسترسی دارند. از طرفی دستگاه‌های میان رده نیز بسیار قدرتمند شده که باعث شده دسترسی افراد به تکنولوژی‌های جدید بیشتر شود. حال دیگر نیازی نیست که تکنولوژی نسخه کامپیوتر عقب‌تر از نسخه کنسول باشد.

این ماجرای ضعیف بودن نسخه کامپیوتر مدت زیادی است که جریان دارد. در اصل الکترونیک آرتز تمام تلاش خود را کرده تا افراد زیادی به بازی‌های فیفا دسترسی داشته باشند. به همین دلیل سیستم مورد نیاز را حداقل می‌گیرد. با اینحال همانطور که گفتیم با توجه به شرایط فعلی دیگر نیازی به این کار نیست.

بازی فیفا ۲۳ از قابلیت کراس پلی (Cross Play) بهره می‌برد. به همین دلیل بازیکنان روی پلتفرم‌های مختلف می‌توانند باهم به تجربه فیفا بپردازند. این که کامپیوتر از قابلیت‌های نسخه کنسول بهره ببرد الان بیش از پیش اهمیت دارد.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید